Databekymmer

God morgon!
Här sitter jag och bankar på datorn. Fick installera om den här om kvällen p.g.a. något eländigt virus, så se till att ha anti-virusprogrammen i skick! Anyway, bara jag lyckas klura ut hur jag ska hitta rätt drivrutiner till moderkortet för att få ljudet att fungera är det okej... eheh. Det är ju det här man har fäder/pojkvänner/äkta män till, men nog känns det ju bra om man får det fixat själv!

------

En massa googlande, nerladdande och installerande + en omstart senare och jag har ljud! Spotify here I come!

Annars var jag till Vasa här om dagen också, passade på att shoppa lite nu när min semester snart är slut och så var jag och hälsade på broder också. Kan bara konstatera att jag älskar Vasa om hösten. Domdär härliga lövhoparna på vissa gator gör flickan i mig alldeles yr av glädje, jag bara måste få gå i dom och höra hur de frasar runt fötterna.


Nåja. Passade på att gå i några sportaffärer också och tumma ryggsäckar och skor lite grann. Jag är på jakt efter en bra allround/vandringsryggsäck och dito skor. Har på riktigt inget att ha på fötterna när vi far ut i skogen. Jag slog inte till på något den här gången men jakten fortsätter. Bra förslag mottas med tacksamhet. Ryggsäcken har jag inte ens någon klar bild av ännu, bara att den ska vara rätt liten och smidig men något i stil med dessa skor har jag tänkt mig:

http://www.partioaitta.fi/keen-koven-mid-wp-women

http://www.partioaitta.fi/hanwag-banks-lady-gtx

Kommentarer