Önskelista

Nu när farsdag i alla fall är över känns det lite mer okej att posta julrelaterade saker. Här är mitt brev till tomten.

Kära tomte. I år har jag varit väldigt snäll. Jag önskar mig:

Till diverse äventyr i skog och mark:




En egen ryggsäck så jag slipper ha sönder fler av Hs väskor. ;) I mitten på andra veckan i Kenya gick ena fästet till bärremmen av på den.. tur det fanns fler spännen att fästa i. Nåja. Den här gillade jag: http://www.partioaitta.fi/haglofs-corker-m


Edit: Fick en ryggsäck i förtidig julklapp av kära farmor! ^^




Så var det då det där med ordentliga skor. Jag har på riktigt ingenting att ha på fötterna när vi ska ut på något. För många år sen köpte jag på.. anttila, kanske, ett par urbilliga gummiklädda vinterskor som jag använde på utfärder och i stallet i många år. På Irland 2013 gav de till slut upp det helt och hållet. Gummit är sprucket och skosnörfästena trasiga. Ena skon fick man mer eller mindre binda fast på benet till slut. Så jag kastade dem. Och har ångrat det djupt sedan dess. Mina vardagskängor eller vardagsskor går ju något så när att använda på stigar och vägar, men i skogen tar man inte många steg innan man är blöt om tårna. Så snälla tomten. Jag skulle vilja ha ett par skor. Typ dessa: http://www.partioaitta.fi/keen-koven-mid-wp-women

Sedan kan ju listan göras hur lång som helst egentligen, men bl.a. t.ex.:

Pengar till eller en ny telefon skulle ju inte sitta helt fel. Min gamla fungerar något sånär utom den lilla detaljen att privata samtal är omöjliga. Efter en liten simtur i somras slutade mikrofonen att fungera, men det går fint att tala så länge högtalaren är på! En Samsung Galaxy S5, t.ex., kära tomte, har jag hört ska vara vattentät och allt..!

H har en hel lista med tyger...

Böcker, t.ex. Harry Potter böckerna skulle jag gärna äga egna exemplar av.

Lakan, t.ex. dessa från Arc of Scandinavia. Eller dessa, dessa eller dessa från H&M.

En lagom blandning av Iittalas muggar Tanssi och Taika vore ju trevligt.



Och knappast behöver jag ju nämna saker som en hel drös med godis, såväl känner du väl mig ändå vid det här laget, eller hur tomten?

Kommentarer