Ett steg närmare bröllopsresan


Datumen är bestämda och igår kväll fick vi äntligen flygbiljetterna bokade. Inte det enklaste om ni frågar mig, det är alltid den del av resan jag har mest ångest över... Det, och uppackandet sen..!

Sista februari bär det iväg..!
I alla fall, flygbokningar är en djungel för mig med alla olika sidor du kan använda dig av och alla olika företag det finns. Jag har dålig koll på vad som är bra och dåligt och är alltid rädd att sen sitter vi någonstans och hinner inte med nästa flyg eller så blir något inställt eller så hamnar vi i annat land än vi tänkt oss. 

I flera veckor nu har vi tittat på flygbiljetter och varit på väg att boka flera gånger, men sen efter lite efterforskningar så har företaget i fråga varnats för om och om igen av andra resenärer eller så ansvarar inte företaget för just inställda flyg eller ändrade tider. Kanske är det inget problem, kanske det löser sig i alla fall, men det är sådant där som ger mig magknip. 

Tillslut ställde bästa svärmor upp och kom över och hjälpte oss. I slutändan bokade vi via Air France till Mahe och sedan den sista biten ut till Praslin separat via Air Seychelles. Visst hade det varit enklast att ha hela resvägen på en biljett, men sist och slutligen tror jag det blir bäst såhär. Biljetterna blev inte dyrare än via någon bokningssida, snarare billigare, och restiden passade oss bättre. Nu flyger vi Paris - Mahe på natten så vi är framme i Praslin på förmiddagen. Med de andra billiga alternativ vi hittade hade vi inte kommit fram före sent på kvällen.



10 dagar här medan det är som kallast och man är som mest trött på vintern hemma, härligt!
Så nu när det där är avklarat blir nästa steg att hitta ett bra hotell! En djungel även det, men inte like ångestfyllt som flyget. Det känns lite som att bara vi nu kommer dit så löser nog resten sig också! ;)

Kommentarer