Summer is a state of mind

...som min man så fint uttryckte det.

Det är sista helgen i oktober och min käre far har just köpt en begagnad jet ski. Före den sätts i vinterförvaring måste den såklart testas, strunt samma då att termometern visar på hela +4 grader!


Mer klädda för en tur på snöskoter än vattenskoter kanske, men det är ju onödigt att frysa mer än nödvändigt! Jag, H, min far och min bror turades om att blåsa fram på fjärden i sådär 55 knop. Tur kanske att de flesta sommarstugor är tomma den här årstiden, för tyst är den inte direkt.



Det är en 3 personers vattenskoter, men den tredje personen ska nog vara ganska liten konstaterade vi när vi provade. Två personer fungerade dock hur bra som helst.


På mina föräldrars lilla ö finns också ett lusthus med en liten kamin. Den eldades för fullt och det var skönt att sätta sig i värmen med en kopp kaffe mellan turerna. 


Den här helgen vaknade vi till -10 grader, och vattenskotern, den kommer nog inte fram igen före nästa vår. 

Kommentarer