Sol, bad, städer, natur och slagsmål - hur ser ditt 2016 ut?

Det nya året har börjat och här har jag, istället för att vara ute och njuta av vädret, mest bäddad ner mig i soffan under tjocka filtar. Nu börjar det kanske så småningom vara dags att titta fram och ta itu med vardagen igen, men ännu denna vecka kan jag njuta av jullov.

Så här i början på året har man ju allting framför sig ännu, och såhär hoppas jag att mitt år kommer att se ut.

Umeå

En resa som var planerad redan före jul, men som inte rymdes in i tidsschemat för alla just då. Vi tänkte nästan spontanåka denna helg, men så visade det sig att det inte gick någon båt på lördag morgon. Lite surt men det kommer väl fler chanser!

Det här är tänkt som ett skönt veckoslut med mor och syster, umgås, fika, äta god mat och shoppa lite. En skön minisemester som förhoppningsvis inte dröjer allt för länge.




Seychellerna.

Bröllopsresan vi längtat efter ett år ungefär. Tack vare släkt och vänner kommer vi iväg nästan två veckor till paradiset. Sol, bad, snorkling, båtturer och sköldpaddor, ojoj.

Resan är bokad och klar, på skottdagen bär det av!


Wolfrace

Hinderlopp på Vargberget här i Närpes. Låter intressant och en träningskurs inför loppet drar igång redan i slutet på månaden.

Jag har till 99% bestämt mig för att ställa upp och utmana mig själv! Lite rädd att inte klara av det är jag, men det får jag väl skylla delvis på försoffningen nu över jul. Förhoppningsvis börjar det kännas annorlunda bara träningen kommer igång igen.



Fjällvandring

Vi har länge pratat om att åka och fjällvandra H och jag. Om det blir i de egna fjällen, på svenska sidan eller ända till Norge vet vi inte ännu. Ett tag lockade Trolltungan väldans mycket men nu sist så flippade vi ur riktigt och började googla flygpriser till Rumänien. Karpaterna lär ju ska vara väldigt vackert....

Nåja, vi får väl se vart, om och när det bär av.



Battle of Hastings. 


I oktober återskapas striden från 1066 och vikingaföreningen planerar att vara på plats. Senast var vi där 2012 och nu kan vi inte vänta att dra på oss hjälmarna på engelsk mark igen. Förutom striden finns där en fantastisk medeltida marknad + slott, mysiga pubar och fantastisk natur. Här kan du läsa mer.

Resan är ännu i planeringsstadiet men åtminstone två B&B är bokade i vårt namn, vi kommer bli ett litet gäng..! 









Släng därtill in en resa till säg Köpenhamn före jul, eller Tallinn eller någon tysk stad, så vore det perfekt! 



Bilder: 1,2,3,4,5

Kommentarer

  1. Oj vad mycket spännande på gång! Vi ska snart till Finland: Åbos skärgård + resebloggkonferens i Helsingfors. Sedan vet vi inte riktigt... men vi hoppas att det blir mycket resor :)

    SvaraRadera
  2. Låter riktigt spännande det där! :) Mitt 2016 är som en blank sida typ, allting känns ovisst nu när jag är färdig med studier och inte riktigt vet vart det bär av näst..! Men förhoppningsvis klarnar saker och ting snart.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar